CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 24, 2008

siapa lah aku....

hari ini aku free sangat2... so aku nak citer tentang mahluk2 penting dalam hidup aku...

first... arwah my mom and my dad... sorry tiada gambar, belum di scan lagi... dulu2 mana ada gambar digital.

second... tentulah my beloved hubby...

sofuan idris noor handsome tak?... handsome kah tidak kah, itu tidak penting... apa yang aku pasti dulu dia pernah handsome (20 tahun yang lepas... barangkali)... kalau tidak, tak kanlah aku kahwin dengan dia. tapi aku pilih dia bukan sebab kehandsomeannya. Tapi... aku saja yang tau... malas tah ku ingau...

third... anak2 aku yang kadang2 memeningkan kepala otak aku... tingok yang berderet di sebelah tu... coe, angah, abang yang, kakak dan adik... sorang tiada di depan mata, aku jadi bingung... tiap satu dari mereka ada keistemewaan tersendiri... coe selalu cakap, "mama kena kena belajar2 hidup tanpa coe, tahun depan coe kena keluar dari rumah ni... further study" aduyai... tak dapek den nak tolong...
sebenarnya... aku dah mula kena terima hakikat... anak2 dah semakin besar, satu2 akan keluar rumah untuk teruskan hidup mereka dengan cara yang mereka pilih. tapi aku selalu pesan... 'pergilah kome sejauh manapun, tapi... tiap2 bulan kena pulang jumpa mama... kalau tidak mama akan merajuk dan balik sabah... padan muka kome...!!!' he.. he.. he...

seterusnya..... ini kakak aku yang sulung, junainah sudin@june@junah. aku panggil dia 'kakak' jak, anak2 buahnya panggil dia 'mak long', suami dia panggil 'intan'... tapi sarra (cucu kami) panggil dia 'kak yong' ha.. ha.. ha.. sejak mama meninggal (20 tahun yg lepas), kakak merupakan ibu kepada kami adik beradik. dialah yang membesarkan dan menjaga kami... sehinggalah aku menjadi... orang... kakak menetap di tawau...


ini abang aku paling aku sayang... laaa aku kan cuma ada satu abang, tiada pilihan terpaksa sayang dia saja. subri sudin@sab nama dia... aku panggil dia abang coz aku cuma ada satu abang. anak2 buahnya panggil dia 'pak besar' why?... macam tak relevan langsung kan? ini semua angkara adik bongsu (yen) aku yang panggil dia 'abang besar'.... coz yen saja yang ada 2 abang.
yang macam datin tu, kakak ipar aku, azizah. diorang ni mama & abah kepada si nana, si afiq dan si zana. sekarang diorang menetap di labuan...

kakak kedua aku, sapnie sudin@anie, aku panggil dia 'anie' jak... arwah mama selalu marah coz aku tak panggil kakak, tapi apa boleh buat... sudah kasip. suami di panggil dia 'adik'. adik2 aku yang lain panggil dia 'engah' anak2 buah panggil dia 'mama', tak taulah aku kenapa... dia mama kepada saliana@kakak dan suzyana@nonong. dia juga nenek pada azam, adam, sarra dan ryan. cayalaa... sekarang dia tinggal di kk... mahluk halus yang didukungnya tu... sarra... cucu kami...
alahai... kesian sarra... dipanggil mahluk halus... itulah sapa sapa suruh panggil aku 'cucu'...

kakak ketiga aku namanya joriyah sudin@julie. masa kecil kami macam kembar. orang selalu keliru... sama kah muka kami... tak punnn... dia merupakan 'mummy' kepada anak2 buahnya. bobby, e-chik, bella, boy, e-ko, e-jay ialah anak2nya... dia tinggal dan menetap di penampang. impiannya mau taruh jari di 'you are here' globe besar di tips of borneo. so masa kami holiday december 2007, kami bawa dia sekali. dia punya happy... sampai beguling2 ha.. ha.. ha..

ini adik lelaki aku, the only one. nama dia ujang@sam@mohd tahir sudin. kami sekeluarga panggil di 'ujang', orang lain panggil dia 'sam'... dari mana timbulnya nama 'sam' ni, aku sendiri pun tak pasti. tapi anak2 buah panggil dia 'pak ujang'. perempuan di sebelahnya tu... sarimah@ming.... isteri dia... ming orang kota belud dan sekarang diorang menetap di sana... anak-anaknya.. . shahir, intan, nina... siapa lagi ya? alamak... lupa sudah aku. anak buah sendiri pun pandai lupa nama.... sorrylah jang...

adik aku yang bungsu.... linda junaidah sudin@yen. kami panggil dia yen saja. tapi dia mau anak2 buahnya panggil dia 'aunty'... dia sudah ada 6 orang anak... dialah satu2 waris kami yang masih tinggal di tenom. susah betul mau dapat gambar dia yang bagus... gambar ni kira oklah... mahluk yang tidak berapa handsome tu... siapa lagi... si angahlah... masa angah kecil, aunty yang jaga angah...

alamak...!!! terlebih sudah...
nanti aku sambung lagi... banyak lagi mau cerita ni... malas tah ku ingau...

1 tetamu aku:

Unknown said...

hye mak uda..ne afiq cne,,
jgn lupa p blog afiq kae..
thx..