CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 21, 2008

Alahai MB Perak...



Nov 9, 2008... jalan-jalan bawa anak-anak makan angin ke Langkawi, walaupun cuti sekolah belum bermula....

tau tak sape yang aku jumpa kat Dataran Lang?... sape lagi.... MB Perak lah. beliaupun bawa anak isteri makan angin ke langkawi... menurutnya. apa yang sangat aku surprise tentang beliau ialah... sikap beliau yang peramah dan mesra alam. melihat aku tersenyum, lantas beliau memberi salam dan bertanya khabar. macam-macam yang kami sembangkan sedetik itu. pasal kerja, pasal keluarga dan macam-macam lagi. aku rasa macam dah kenal lama. maklumlah aku tak pernah kenal sape YB sebelum ini. alamak teruja semacam...

seingat aku, tak pernah aku jumpa seorang kenamaan yang jalan tanpa bodyguard. tapi beliau berjalan bersama keluarga dengan santainya tanpa bodyguard. tak taulah pulak aku kalau bodyguardnya intai dari jauh aje.

terlintas difikiran... semua YB, semua menteri, semua ADUN macam ni ke?...

Opps...!!! sebelum terlupa, gambo kat atas tu, aku ambik masa anak-anak aku tengah berlari mengejar helang beso tu. Orang pakai t-shirt biru tu lah MB Perak, yang pakai tudung putih tu isteri beliau dan 2 orang budak perempuan tu anak-anak beliau. tak sengaja terambik gambarnya. cayalah aku...


aku berdoa semoga beliau akan kekal memerintah negeri perak dengan kebijaksanaan yang ada pada beliau... amin...

0 tetamu aku: