CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 9, 2008

kecelaruan fikiran...

dua tiga hari ini fikiran aku betul2 bercelaru... tak tantu arah... banyak perkara yang aku fikirkan...
tapi... sebenarnya hati aku meronta2 ingin terbang balik ke kampung...
pagi2 hari raya korban, kakak call. kakak ada di kampung. julie, ani juga ada. abang dah balik kampung isterinya... kata kakak.
aku cukup tak boleh dengar adik beradik aku berkumpul di kampung... aku mula geram... jelez... dan rasa mau terbang balik, tapi... apakan daya, jarak dan waktu selalu saja jelez pada aku.
kakak kata, kakak balik kampung bukan mau sambut raya korban, tapi mau jenguk bibi. sakit bibi dah semakin tenat kata kakak. lagilah aku rasa macam menyesal tak balik cuti kali ini...

bibi@saliana

bibi merupakan anak buah sulung dalam keluarga kami. bibi anak ani dan kakak kepada nonong. bibi juga isteri kepada cikgu azlan dan ummi kepada azam, adam dan sarra.
bibi disahkan mengidap penyakit SLE sejak beberapa tahu yang lalu.

aku sendiri pun kurang pasti, apa SLE itu?. tapi aku ada baca sedikit info dari internet. SLE merupakan sejenis penyakit kecelaruan antibodi. bolehkah penyakit ini diubat? apakah rawatannya?... aku pun tak tau...

aku cuma boleh berdoa dan berharap agar bibi bisa sembuh, cepat sembuh dan kuat menghadapi dugaan Yang Maha Kuasa...

Ya Allah... Ya Tuhanku... berikan kekuatan dan ketabahan kepada bibi untuk menghadapi dugaan ini... segala ujian yang diberi olehNya sebenarnya adalah tanda kasih Yang Esa kepada kita.

buat lalan@azlan... semoga Allah akan sentiasa memberi balasan yang baik pada mu di atas segala kasih sayang, ketabahan, kesabaran, pengorbanan dan segala-gala yang telah kau curahkan kepada bibi selama ini....

azam, adam dan sarra... cucu2ku yang disayang dan dirindui...
jadilah anak2 yang baik, jaga ummi baik-baik, jangan nakal2, jangan bagi ummi marah dan susah hati... azam dan adam belajar rajin2. sarra... jangan suka merayap sendirian...

3 tetamu aku:

Nur Izzatie Nadia Binti Subri said...

Cian dengan kak bibi kan.
uhuhuhuhu..
harap2 dia tabah dengan dugaan Allah

oneluvsue said...

kita sama2 doakan agar dia cepat sembuh. semoga ada penawarnya...

unkeldolaque said...

doa jak bnyak2...
tawakal tu pnting jgk...
kta x tau pa yg jd nnt...
b'serah jak ngn tuhan....