CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 11, 2008

anak-anak sudin...

bila aku bagitau kakak yang aku dah ada blog sendiri, dia tanya... ada kau masukan gambar kita adik beradik?
makanya atas permintaan kakak...
aku upload gambar kami adik beradik yang comel2, cute2 dan handsome2 ni...
gambar di ambil pada 1 december 2007 semasa majlis perkahwinan nonong.

beratur mengikut urutan dari yang sulung sampai yang bongsu...
dari kiri... kakak, abang, ani, julie, aku, ujang dan yen.

tapi sebenarnya aku cerita lucu disebalik gambar tu...

kenapa kami semua ketawa? kenapa kakak ketawa sampai terduduk?
sebenarnya kami diminta untuk bergambar mengikut urutan dari sulung hingga bongsu.
tapi kakak lupa diri pulak, terperasan muda... apa lagi ditolaknya abang ke tepi. dengan bangganya kakak mengambil tempat di nombor 2.
'aik? sapa pulang yang tua anik? aku kah?' tanya abang slang bruneinya...
ha... ha... ha... kesian kakak, semua orang ketawakan dia... malu pun ada...

tapi... itu semua kenangan...
bila ia akan berulang? aku pun tak pasti...
demi tuhan... setiap detik, setiap saat, setiap jam dan sepanjang masa, selagi aku bernafas aku terlalu merindui saat-saat seperti ini. saat di mana kami dapat berkumpul adik beradik. bergelak tawa, bertengkar, bergurau senda, berjerit pekik, bermarah-marahan dan macam-macam lagi yang aktiviti yang kami lakukan... yang akhirnya bila kami berpisah... ia akan menjadi kenangan manis dalam hidup kami...

malas tah ku ingau...

0 tetamu aku: