CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 31, 2009

mendiam... membisu... merajuk... malas...no idea...?

ramai yang tanya... kenapa tak aktif memblog lagi?

kenapa tiba-tiba aku mendiam diri?
kenapa aku membisu?
merajuk ke aku?
atau malas nak menulis?
atau... no idea...

banyak jawaban untuk soalan itu...

pertama...
terkedu dengan kata-kata nora... kalau nak berblog kena ada etika. bla...bla..bla... macam2 nasihat nora kat aku, dia pendorong kuat untuk aku berblog. katanya... buat sesuatu yang berfaedah dan dapat menyumbang kepada orang lain. kau suka masak... tentu kau ada macam2 resepi yang nak di kongsi dengan orang lain... tapi aku tak suka tulis resepi... abih cam no? salah ke apa yang aku buat sekarang?... tak salah... so aku cuba buat yang terbaikkk...

kedua...
start hari pertama sekolah sampai sekarang... banyak sangat kerja yang perlu aku selesaikan...
kerja seorang guru... kalau nak cerita 444 bab pun tak selesai. Cuti dah mula... aku curi masa nak memblog semula...

ketiga...
tak sanggup nak buka blog sendiri...
masih tak boleh lupa...
masih tak boleh tingok...
catatan 9 disember... kecelaruan fikiran...
februari 2009... dia pergi jua... pergi untuk selama-lamanya... pergi yang tak kembali... pergi menemui penciptaNya...
walau berat... walau payah... walau susah... pemergiannya... kami relakan... demi tak sanggup melihat penderitaannya... semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya... amin...

keempat...

kelima...

keenam...

ketujuh...

3 tetamu aku:

kirana said...

Alaaaa...takpe la, cikgu. Ada masa cikgu tulis la ape2 entri pun. Merapu pun takpe, mcm Kirana la, mmg suka wat cerita merapu. Janji seronok.. dan mghiburkan!

oneluvsue said...

kirana...
akak ni tak brape geti nak menulis... idea susah nak keluar. kadang2 berbulan2 idea kering...
maklum saja, membuat blog tanpa hala tuju...

ASYIQ said...

Kak Su,

Selamat kembali ke dunia blogging...hehe.

Terasa plak...i antara yg selalu tanya...awat k su tak update blog kak su...

Blog kita...kita yg punya...so, suka ati kitalah kan. Asal jgn sebar isu sensitif negara udah la.....tak sukeeee.